Louwman heeft de intentie om haar belang in CycloVriend, nadat goedkeuring is verkregen van de ACM, uit te breiden. Beide familiebedrijven geloven sterk in de toekomst van de (elektrische) fiets als duurzaam vervoersmiddel en hebben gelijke ambities: de fiets voor iedereen beschikbaar en blijvend betaalbaar houden. Door de krachten verder te bundelen, kunnen beide bedrijven een nog sterkere impuls geven aan de verdere opmars van de fiets, waaronder ook de e-bike.
Louwman heeft als mobiliteitsaanbieder een grote passie voor alles wat met mobiliteit te maken heeft en nam om die reden al in 2019 een belang in Fietsvoordeelshop.nl, onderdeel van CycloVriend. De bedrijven verstevigen deze samenwerking nu verder. CycloVriend krijgt daardoor de kans om verder te groeien door het openen van nieuwe winkels in Nederland en ook België en het uitbreiden van alle labels en concepten. Daarnaast geeft het mogelijkheden voor het ontwikkelen van nieuwe proposities, onder meer in combinatie met de andere bedrijfsonderdelen van Louwman Group, passend binnen de innovatieve doelstellingen.
“Als familiebedrijf Louwman bieden wij graag een totaalpakket aan in mobiliteit. De fiets mag hierin niet ontbreken, want ons motto is: Mobility for life. En vooral: betaalbare en duurzame mobiliteit voor iedereen. Vanaf nu kunnen wij door een intensievere samenwerking met CycloVriend een nog grotere rol spelen in het bedienen van de fietsbranche. Onze gezamenlijk kennis en ervaring op het gebied van mobiliteit – opgedaan in de afgelopen 100 jaar – maakt het voor CycloVriend mogelijk om haar ambities verder te realiseren en de eigen groei te versnellen. Samen geloven wij in de toekomst van de fiets en e-bike als duurzame mobiliteitsoplossing”, aldus Eric Louwman, president Louwman.
Duurzaam vervoersmiddel
Onder de paraplu van CycloVriend vallen diverse fietsbedrijven, zoals Fietsvoordeelshop.nl, JUIZZ en BikeFriend. Met momenteel 40 winkels is CycloVriend een van de grootste fietsenretailers in Nederland. Met retailbedrijven, onderhoud middels mobiele werkplaatsen en fietsverhuur is zij klanten op passende wijze van dienst. Van meerwaarde hierbij is ook de kracht van de combinatie van een webshop met ernaast fysieke winkels. De fiets is steeds populairder bij consumenten. Zeker gezien de toenemende aandacht voor het klimaat, de gezondheid en filedruk zal de vraag naar fietsen naar verwachting alleen maar toenemen.
Mark Vriend, CEO CycloVriend, voegt eraan toe: “Voor CycloVriend is de visie ‘Mobility for life’ van Louwman een krachtig gedachtegoed, maar ook doeltreffend. Van peuter tot pensioengerechtigde, van mooi-weer-fietser tot fanatiek sporter: de ambitie van CycloVriend om iedereen in Nederland en België te laten fietsen, sluit hier naadloos op aan. Door deze volgende stap samen met de familie Louwman te zetten, kunnen we met hun kennis en ervaring komen tot nieuwe proposities en hier nog beter en sneller invulling aan geven. Gedreven door de klant geloven we samen in de kracht van lange-termijn-relaties. We zien de toekomst dan ook samen met vertrouwen tegemoet.”